fredag 6 november 2015

Mitt Kök-mässan

Då var det fredag igen och ännu en vecka har svishat förbi! Men det har varit en bra vecka där jag haft givande möten, hållit i ett trevligt inredningsparty och besökt Mitt Kök mässan i Älvsjö. Nu ser jag fram emot en lika trevlig helg med massor av kvalitetstid med familjen!

Mitt Kökmässan håller på fram till söndag så om du gillar mat och framför allt dryck så kan jag tipsa om att besöka mässan. Jag startade gårdagen med att gå på pressfrukost där de flesta av Sveriges kockelit befann sig tillsammans med oss från press och bloggar. Vi fick en intressant genomgång om vad som kommer att hända på mässan och frukosten avslutades med att vi fick njuta av Bollinger champagne och ostron! Enorm lyxigt tyckte jag och smakade både ostron från Sverige och Frankrike.


Jag tycker att namnet på mässan är lite missvisande då jag tycker att "Mitt kök" baseras mer på mat och bak men på mässan var det mest fokus på dryck. Men jag gillar ju dryck och framför allt när drycken har bubblor så det gick ingen nöd på mig när jag gick runt och provade både champagne och viner.


Men jag kom även hem med en hel del produkter som jag kommer att visa senare.

Inga kommentarer: