onsdag 7 oktober 2015

Födelsedag

Idag fyller min älskade son Max 6 år! Jag är stolt över att vara hans mamma för han är så hjälpsam, ödmjuk, duktig, snäll och mycket omtyckt av sina kompisar!

Men han är morgontrött! Varje morgon klockan 07.00 när jag väcker honom så vägrar han gå upp, han vill ligga kvar i sängen så länge som möjligt. Så vi hade planerat att väcka honom i morse kl. 06.45 med sång och paket på sängen. Men klockan 06.30 väcker han mig och frågar varför vi aldrig kommer :-) Ha ha... när jag sa att han fick gå och lägga sig i sin säng igen och vänta på oss så vägrade han och sa att om han skulle "låtsas sova" så fick det bli i vår säng.

Så vi gick upp och hämtade paket och eftersom han bestämt att han minsann inte vill ha någon tårta utan delicatobollar när han fyller år så fick han en delicatoboll med ett ljus i :-)


Sen är det ju alltid tråkigt när man får Star Wars Lego och andra roliga leksaker som man genast vill sätta igång och leka med men istället måste man lämna allt och gå iväg till skolan. Så han blev lite besviken men vi lovade att han ska få vara uppe lite längre ikväll så att han hinner leka lite extra istället.

Inga kommentarer: