onsdag 21 oktober 2015

Chokladverkstad med Lindt

Förra veckan blev jag inbjuden till en workshop i julens tecken av Lindt. Direkt när jag steg in i det vackra rummet på Hamngatan 2 så sköljdes en härlig julstämning över mig, jag glömde tid och rum och bara gick omkring och var helt tagen över den julstämning de lyckats få till. Det var julmusik, julgran, juldekorationer, julklappar, glögg, pepparkakor och framför allt massvis av Lindt choklad!

Längst in i rummet stod chokladmästaren Ernst som var influgen från Schweiz för att lära oss sina bästa chokladhemligheter och även lära oss hur man gör lyxiga praliner! Vi fick alla prova på att göra egna praliner och det var jätte roligt!


Vi fick även göra egna chokladpops som vi dekorerade och fick ta med oss hem, slå in egna Lindt julklappar till nära och kära som vi la under granen så att tomten kan leverera dem till jul. Ja, allt var så himla lyxigt och jag tror att ögonen tindrade på alla oss som var där, man kände sig som ett barn på julafton. 


Så om inte detta vore nog så fick vi fylla en egen tomtesäck med Lindor Chokladkulor att ta med hem så gissa om jag var populär när jag kom hem till Jocke och barnen :-) Vi har nog choklad så vi klarar oss året ut :-)


Lindor lanserar nu Pick and Mix där man kan köpa Lindorkulor i lösvikt så håll utkik i din matvaruaffär för om de inte fått hem dem så kommer de nog, annars får du be dem beställa hem! Klassikerna mörk choklad, ljus choklad och vit choklad kommer självklart finnas men det kommer även nya smaker som kokos, hasselnöt, stracciatella och strawberries & cream.

Tack Lindt för en fantastisk workshop!!!

Inga kommentarer: