torsdag 3 september 2015

Nya favoriter

Blomflugor överallt!!! Jag blir galen på dessa blomflugor, det går inte ha något framme för då kommer de direkt och jag som gillar att ha frukt och grönsaker framme. Jag har ställt fram "blomflugefällor" överallt där jag blandat rött vin, vinäger, honung och diskmedel och massor drunknar där men det kommer nya hela tiden! Jag diskar undan så fort jag kan, har spolat hett vatten i slasken och massa med diskmedel men inget hjälper :-/ och idag när jag skulle in i soprummet så möttes jag av en miljon småflugor och där har jag aldrig sett flugor tidigare så jag börjar fundera om det har med vädret att göra eller varför är det så mycket just nu? Fler än jag som har problem?


Nu märks det att hösten har kommit igång på allvar och det är ett pyssel att försöka få ihop allt men samtidigt är det så kul! Jag har massor att blogga om men ska bara få tiden att räcka till. Jag har redan börjat tänka på julen och kommit lite i julstämning efter att ha varit på tre julpressvisningar den här veckan där det har varit pepparkakshus, glögg, skumtomtar, julsånger, tomtar och julbord...  kanske lite tidigt men så är det i den här branchen :-)

Måste även tipsa om mina nya favoriter, nya Ballerina Dubbelicious som har två smaker i samma kaka, nämligen en mousse med smak av mjölkchoklad och hallon. Så goda!


Nu ska jag prova mina nya kläder som fick följa med mig hem idag.... äntligen lite nytt i garderoben! Visar er imorgon för kamerans batteri är på laddning!

God natt och tack för att ni läser.

Inga kommentarer: