torsdag 27 augusti 2015

Enkelt att laga god mat med Kronfågel!

Det blir mycket inredning här i bloggen just nu men det är så mitt liv ser ut just nu. Men såklart lagas det även mycket mat och det bakas för fullt så jag lovar att det kommer en hel del inlägg framöver om det också.

Bl.a. så har jag ätit en hel del kyckling då jag fått prova Kronfågels nyheter. Jag var inbjuden till deras huvudkontor förra veckan där de har eget kök och egna kockar. Där skulle det inte vara helt fel att jobba :-)


Kockarna lagade till en fantastisk buffé till oss och sen var det bara att njuta av alla nyheter. Så himla gott och inspirerande hur enkelt det faktiskt är att laga god mat från grunden!
Kronfågels minutfilé är en utbankad kycklingfilé som har gjort succé tack vare den snabba och enkla tillagningen. Nu har de även kompletterat med minutstrimlor och minutskivor där kycklingen är färdigskuren och redo att läggas direkt i pannan, hur lyxigt och enkelt som helst och man kompletterar bara med till exempel pasta, potatis eller/och sallad. Eller så gör man en wok, soppa eller gryta på de färdigskurna bitarna.


Chicken "Ribs" är en annan nyhet som smakade helt gudomligt! Det är kryddmarinerade och färdiglagade kycklinglår utan skinn och har tillagats i låg temperatur under lång tid i sin förpackning vilket gör att kycklingen blir mycket mör och saftig. Bara att värma och servera! 
De lanseras i två olika smakvarianter: chicken "ribs" Texas BBQ och chicken "ribs" sweet chili och det följer även med glaze i förpackningarna.


Kronfågel satsar nu även på den Ekologiska Bosarpkycklingen. Förutom att den är ekologisk så är den även KRAV-märkt. Kycklingarna som är av rasen Rowan Ranger, växer långsamt i minst 70 dagar. Kycklingarna får ekologiskt foder och har tillgång till utomhusvistelse.

Ni kan läsa mer på www.kronfagel.se och där hittar du även massa goda recept!
Jag kommer också att lägga ut bilder och recept från våra middagar här hemma med Kronfågel så håll utkik!

#tafågelvägen
#kronfågel

1 kommentar:

Kinna Jonsson sa...

Fint inlägg. Nu är jag jättenyfiken på vad du lagat...;-)
kram