torsdag 16 juli 2015

Recept på god skaldjurspasta

Idag har det bara varit Max och jag! En mysig dag där jag skämt bort honom lite genom att låta honom bestämma vad vi ska göra. Eller inte riktigt... hade han helt fått bestämma så skulle han vilja sitta med iPaden hela dagen så jag lät honom sitta med den i en timme och då passade jag på att ligga i solstolen och sola. Annars bestod dagen av att sparka fotboll, fika, plocka blommor, äta jordgubbar och åka in en sväng till Hudiksvall.


Dagens middag blev spagetti med kräftstjärtar och fetaost. Jag har varit sugen på skaldjur en längre tid och idag kunde jag inte hålla mig längre.


Det blev jätte gott och för er som blev sugen att testa kommer här mitt egenkomponerande recept:

Recept Skaldjurspasta:

Jag stekte skivad zucchini i smör tills de fick färg, sen tömde jag i en burk creme fraiche, lite sambal Oelek, salt och svartpeppar och lät det puttra lite medan jag kokade spagettin. Sen precis innan jag la upp det på tallriken så blandade jag i kräftstjärtarna och fetaosten.

Voila!

Inga kommentarer: