torsdag 14 maj 2015

Vi fortsätter att inreda...

Idag har vi varit på IKEA tillsammans med resten av Stockholm, det var trångt, skrikigt, inga parkeringar, långa köer, familjer som sorgligt nog bråkar och blir ovänner, inga lediga bord i restaurangen.... ja ingen bra dag att välja alltså men vi visste om detta och åkte ändå dit men vi sa till varandra att nu tar vi det lugnt för vi har ingen stress och det gör inget om det tar lite tid... har man den inställningen så känns allt så mycket lättare! För bara några år sen så lovade jag mig själv att inte inreda mitt hem med IKEA men nu när jag har barn och ska inreda två barnrum så inser man hur mycket bra grejer de har! Smarta förvaringar och praktiska möbler.

Så ikväll har vi skruvat ihop möbler i barnens rum, satt upp taklampa i Smillas rum och inrett lite mer så snart kommer ni få se bilder på resultatet. Vi har fortfarande inte lyckats sälja Max garderob som vi insett att vi inte behöver och den är lite i vägen nu så jag måste sätta mig och lägga ut den på fler ställen än Blocket....


Vi har även varit till vår kompis Jocke som är vår "räddare i nöden" och lånat hans värsting borrmaskin så imorgon så ska det borras! Tjohoo, då ska det upp tavlor, tavellister, väskkrokar och rullgardiner! Vi ska även på bio imorgon och ut och äta på restaurang och ha en till lyxig familjedag för sen sticker Jocke iväg och jobbar några dagar så därför vill vi passa på.

Ska nog snart krypa ner i sängen och försöka förtränga att jag känner att en förkylning är i antågande... det känns inge bra i kroppen, halsen svider lite och det känns som mitt huvud är instängt i en ballong... så god natt så hörs vi imorgon igen!

Inga kommentarer: