fredag 1 maj 2015

Kaos på Lill-Skansen!

Nu är vi hemma efter en mysig dag! Vi var som jag skrev förut till Skansen idag på genrep. Det är Lill-Skansenteatern som imorgon har premiär för sin nya teater "Kaos på Lill-Skansen" men eftersom vi inte kan gå då så valde vi att gå idag istället på själva genrepet.

Vi bjöds på ett fartfyllt och musikaliskt äventyr där publiken fick vara med i föreställningen! Både Smilla och Max hamnade på scenen och de hade så roligt! Föreställningen är en halvtimme och alldeles lagom för barnen. Två olika föreställningar spelas två gånger varje dag, alltså totalt fyra föreställningar varje dag! Läs mer på Skansens hemsida!


Sen gick vi in på Lill-Skansen och lekte lite, tittade på djuren och lärde oss en hel del fakta om djuren. Vi hann också leka lite på lekplatsen utanför innan det var dags att bege oss hemåt igen.

 

När vi kom hem så åt vi lite middag och sen var det dags att åka iväg igen. Vi åkte till Järvastaden för där brukar vi fira Valborg och jag gillar att elden tänds redan kl. 20.00 och inte 21.00 på många andra ställen. Förra året höll vi på att frysa ihjäl men ikväll var det faktiskt rätt skönt och ingen av oss frös. Jag har också förstått att blåsten ställt till det för många eldar runt om i Stockholm men hos oss blåste det ingenting och elden stod som ett spjut rakt upp mot himlen medan vi sjöng nationalsången! Mycket vackert och stämningsfullt!


Nu måste jag gå och sova för imorgon vankas en lång dag på Kolmården!
God natt!

1 kommentar:

Lina sa...

Mysigt :) Jag gick ju kurs hela dan igår... :/ Så vi tänkte gå en dag i maj, det verkade bra? Länge sen vi va på Skansen nu, kram kram