fredag 22 maj 2015

Att semestra i Göteborg

Det händer ovanligt mycket i Göteborg i sommar. Allt från stora konsertupplevelser och idrottsevenemang till konstutställningar och gastronomiska upplevelser. Jocke ska jobba en hel del i Göteborg i sommar så jag funderar på att åka ner en sväng till honom för jag gillar Göteborg och det är en stad som jag inte besöker allt för ofta tyvärr men gärna skulle vilja uppleva mer! Om jag åker ner kommer jag att använda mig av kampanjen #sommarguiden för den verkar hur bra som helst! Där finns massor av tips och råd som gör vistelsen mer genuin.
Skriv bara in #sommarguiden i din sökruta på instagram. Gilla också instagramkontot @goteborgcom för där kommer några kändisar att dela med sig av personliga tips i sommar och det är bl.a. Kitty Jutbring, Anton Hysén och Hannah Graaf. Du kan även se dessa tips på www.goteborg.com/sommarguide. Så oavsett om du ska ha en romantisk weekend, semester med familjen eller kompisgänget finns massor av aktiviteter att njuta av i Göteborg i sommar och även du kan såklart tipsa andra om dina egna favorittips med #sommarguiden.
Kolla in denna film så kanske du får tips om något du skulle vilja uppleva i sommar, klicka mitt i filen så startar den:
Ett annat tips är såklart att köpa Göteborg City Card för då får du fri entré till bl.a. Liseberg och Universeum, fria resor med kollektivtrafiken och ett shoppinghäfte med rabatter. Behöver du även boende så finns Göteborgspaketet där även hotell ingår.

Inga kommentarer: