onsdag 22 april 2015

Your worst nightmare awaits...

Igår var det den årliga pressvisningen av Gröna Lund och årets attraktionsnyhet heter "House of Nightmares". Ett skräckhus där man får kliva in i Dr. Morphio´s övergivna hus som hemsöks av mörka mardrömmar!


Alltså jag är livrädd för mörker och jag hatar att bli skrämd. Jag kollar aldrig på skräckfilmer eftersom jag vet att jag inte klarar av det och jag hade bestämt mig innan visning att jag absolut inte skulle gå in i detta hus, aldrig någonsin! Men vet ni? Det gjorde jag!!! Jag är så himla stolt över mig själv och det var läskigt men inte så läskigt som jag hade föreställt mig (jag hade föreställt mig det allra värsta tänkbara såklart).

När jag stod där utanför huset så blev jag nyfiken... och triggades också av tanken att det är ganska coolt att vara bland de första besökarna att få gå in i detta hus som kostat 25 miljoner! Jag fick till slut med mig Diana och medan vi höll varandras händer stenhårt så lyckades vi ta oss igenom hela huset med livet i behåll ;-)

Den här trailern ger ett smakprov på vad som väntar i huset. Det är åldersgräns på 13 år för att gå in i huset men även att få se denna skräcktrailer:


På lördag är det premiär för Gröna Lund och under hela säsongen så kommer det att hållas 51 konserter, 86 danskvällar och 1 danskamp! Om man köper Gröna Kortet för endast 240 kr så får man gå på alla konserterna! Hur bra som helst! Gå in på Gröna Lunds hemsida för att se vilka artister som kommer!

Inga kommentarer: