fredag 27 mars 2015

Nordiska Trädgårdar 2015

Idag har jag varit på Stockholmsmässan hela dagen och gått omkring och doftat på blommor och låtit mig inspireras av underbara balkonger och trädgårdar. Det är nämligen Nordiska Trädgårdsmässan där just nu och det är nordens största trädgårdsmässa!

Mässan håller på torsdag-söndag mellan 9.00-18.00 så passa på att åka dit om du gillar trädgårdar och framför allt blommor!

Dagen började med en pressfrukost där vi fick lite förhandsinformation om vilken som skulle bli Årets Pelargon 2015 och det blev Moonlight Violino. En underbart vacker Pelargon med ljusa violetta blommor som är unika i sin färgton och tillsammans med de mörkgröna bladen blir den så ståtlig!


Toppen också att den är lättskött och bör hålla sig fin långt in på hösten och klarar även en sommar med dåligt väder! Jag ser fram emot att plantera ut mina på balkongen!

Sen gick jag runt på några olika pressträffar och det kom fler och fler blommor i mina påsar så när jag skulle åka pendeln hem så höll jag nästan inte på att ta mig hem med alla kassar ;-) Men nu har jag i varje fall lite att starta våren med på balkongerna. Vi har ju nu den ynnesten att äga två balkonger och en sommarstuga så det går åt lite plantor både här och där!


Avslutar dagen med några fler inspirationsbilder från mässan, vi hörs mer imorgon!

Inga kommentarer: