tisdag 17 mars 2015

ICA laddar inför kommande grillsäsong!

Innan jag åkte ner hit till Österrike så var jag inbjuden till ICA´s årliga pressevent där de presenterar årets grillrapport och även visade upp deras nyheter för sommar- och grillsäsongen 2015.

Vi blev bjuden på underbar grillbuffé där allt smakade fantastiskt och längtan efter sommaren och årets grillsäsong blev ännu starkare!


Vi svenskar gillar att grilla och nästan var tredje svenskt hushåll äger mer än en grill enligt ICAs och TNS-Sifos undersökning. Grillpremiären sker oftast i maj och sen sen håller den i sig fram till oktober för många.

ICA är först på marknaden med Naturskyddsföreningens miljömärkning "Bra Miljöval" på grillkol och briketter. Så deras grillkol blir ju ett självklart val i sommar!


Sen visade ICA upp ett härligt färggrant sortiment som säkerligen faller många i smaken inför sommarens grillkvällar.


ICA:s grillrapport visar också att vi svenskar blivit mer noga med vad vi lägger på grillen, vi vill ha svenskt kött, vi vill grilla hälsosamma rätter med ekologiska råvaror plus att vi kommer att se mer fisk och skaldjur på grillen. ICA visade upp många fina svenska ekologiska råvaror i sitt nya sortiment och där fanns allt från grönsaker, premiumfisk, kyckling, skaldjur och kött.


ICA Gott Liv - Laxfilé provade jag ju häromdagen och den var riktigt god och när jag kommer hem ska jag även prova några andra produkter från ICAs nyhetssortiment så jag återkommer med recension av dem!

Inga kommentarer: