onsdag 25 mars 2015

Frasvåfflor Deluxe - Bästa receptet!

Ingen har nog missat att det är våffeldagen idag för instagram, bloggar och facebook är överfullt med folk som äter våfflor :-)
Jag har också ätit våfflor idag, både till frukost på en pressvisning och på Hemköp alldeles nyss då de stod och bjöd på det där! Jag ska snart iväg och jobba plus att Smilla ska följa med en kompis hem efter skolan idag så vi tänkte spara med att äta våfflor på lördag istället här hemma! 
Men till alla er som tänkte göra våfflor ikväll så ska jag dela med mig av mitt allra bästa recept, våfflorna blir frasiga och så goda! Mitt heta tips är att strunta i alla färdiga mixar som innehåller en massa E-ämnen och kör med äkta ingredienser och med färska bär till!!!

Frasvåfflor Deluxe:
100 g smör
3 dl vispad grädde
1 - 1½ dl vatten (gärna mineralvatten)
3 ½ dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker (kan uteslutas)

Gör så här:
Smält smöret och låt det svalna.
Rör samman mjöl, bakpulver, vatten och ev. vaniljsocker.
Vispa grädde och vänd ner i smeten.
Rör tills det blir en jämn smet. Tillsätt det avsvalnade smöret.
Värm upp våffeljärnet och smörj det med lite smör, använd gärna en pensel.
Grädda våfflorna gyllenbruna.
Servera med tillbehör som t ex glass, vispad grädde, sylt, färska bär, chokladsås eller nutella!!


Smaklig måltid!

Inga kommentarer: