fredag 25 april 2014

Imorgon öppnar Gröna Lund!

Imorgon lördag öppnar Gröna Lund!!! Jag vågar inte nämna det här hemma för då kommer det att tjatas som bara den och i helgen hinner vi inte gå dit tyvärr.


I tisdags var jag inbjuden till deras årliga pressvisning där vi fick testa att åka karusellerna! För en sån som jag som ÄLSKAR att åka karuseller är detta en höjdpunkt varje år och jag känner mig som ett barn när jag springer runt och åker och det är ju inga köer alls! Bäst är alltid Berg och dalbanan Jetline, den är så himla härlig och jag kan åka den hur många gånger som helst :-) Men i år åkte jag även Twister två gånger, det är berg och dalbanan som är i trä. Det är inte så kul att åka ensam så jag hade tur att jag fick med mig Lina i några åk :-)

Vi fick även träffa och intervjua säsongens artister. I år är hela 57 konserter inbokade på Grönan och du kan se vilka det är HÄR. Om du köper "Gröna kortet" för 240 kr så får du fri entré hela säsongen, inklusive all underhållning! Super bra pris!


 Martin Stenmarck kom fram till oss och vill fota en bild så självklart ställde vi upp på det ;-)


Nyheter för 2014 är att Grönan satsar mer på barnfamiljer och rullstolsbundna.
Restaurang Krejsy´s får en ramp upp till restaurangen och nya handikapptoaletter och fem 5-kampsspel kommer att anpassas för rullstolsbundna.
För barnfamiljerna kommer det att finnas amningsrum och gratis blöjor om man glömt och när man köper sockervadd så ingår det våtservetter, hur underbart är inte det!?

Inga kommentarer: