måndag 23 december 2013

Uppesittarkväll

Flygresan ner gick jätte bra igår fast det blåste rätt mycket så turbulensen var stor. Medan andra bad flygvärdinnorna om spypåsar och satt bleka och höll krampaktigt i armstöden så satt förstås mina barn med händerna i luften och skrek att detta var bättre än Gröna Lund ;-) Ha ha... de är verkligen likt mig eftersom jag inte heller har något vett att bli rädd, jag älskar att åka berg och dalbanor och karuseller, hoppa fallskärm, bungy jump, åka luftballong, flyga helikopter, ja allt som ger lite adrenalinpåslag :-)

Jockes föräldrar kom och hämtade mig och barnen på flygplatsen och sen dess har vi klätt granen, gjort pepparkakshus, slagit in paket, gjort egen senap och ikväll strök även tomten runt här utanför och lämnade kvar två julklappar till barnens stora glädje!


Ikväll kom Jocke äntligen hem från Kina och vi var alla förväntansfulla dels för att få höra om spelningen i Kina, få se vad han shoppat men även få njuta av uppesittarkvällen tillsammans med honom. MEN han kom hem med feber och var sjuk och somnade till och med före barnen :-( Så typiskt, hoppas han mår bättre imorgon! Men det är väl klassiskt att han som jobbat dygnet runt den sista tiden och äntligen skulle få ledigt och få umgås med oss i familjen så kommer sjukdomen som ett brev på posten bara för att han slappnar av :-(

1 kommentar:

Marlene (Fd Ensamma Mamman) sa...

Hoppas ni ändå får en riktigt fin jul tillsammans :-)