torsdag 19 december 2013

Mina favoritstunder!

Man får hitta sina favoritstunder på dagen och mina favoritstunder är när jag kommer hem efter lämning på dagis/skola och bara kan sjunka ner framför datorn med en kopp gott kaffe och bara varva ner. Även de här stunderna när man hittar den perfekta kombination mellan mat och vin eller choklad och vin älskar jag!
Jag älskar också att få prova nya smaker och att få fina presenter;-)

 
 

Vinet Ricossa Barbaresco innehåller 100 % Nebbiolo, har en fruktig och aromatisk doft, något knuten med inslag av röda bär i kombination med läder, vanilj, kryddnejlika och choklad. En aning parfymerad. Smaken är fruktig och balanserad med välintegrerade tanniner och friska syror. Medelfyllig med inslag av körsbär, hallon, kryddor, läder och choklad. Eftersmaken är välbalanserad.

Det stod att vinerna passar utmärkt till lamm-, ox- och fläskkött med lite fetare såser men jag kan säga att det passade även perfekt till min Thaimat igår :-) Vinet kostar endast 99 kr och väldigt lättdrucket!

Fick också en till flaska som jag också ser fram emot att avnjuta, men den ska jag dricka med Jocke när han kommer hem från Kina. Det är Ricossa Barolo med 100 % Nebbiolo, 149 kr kostar den och kan lagras i minst 4-5 år.
Så här står det om vinet, Ricossa Barolos doft är fruktig, komplex med inslag av körsbär, rosor, läder, vanilj och söta vildhallon. Smaken är mjuk och fruktig med bra syror, god fruktintensitet med inslag av körsbär, tranbär, läder, ek, vanilj och kryddor. Vinet har en stram men integrerad tanninstruktur som är i bra balans med vinests syra och fruktighet. Eftersmaken är lång och balanserad.

Återkommer med recension av den!

Varumärket Ricossa produceras av MGM Mondo del vino och de har skalat bort alla omkostnader som inte är direkt kopplade till vinproduktionen, därav kan de framställa två prisvärda viner med mycket bra kvalité!

Inga kommentarer: