söndag 29 december 2013

Isoleringsrum 10

Idag är det andra dagen som Jocke äter penicillin och nu när jag pratade med honom så hördes det som om han mådde en aningen bättre... han sa att han saknar barnen så han frågade om jag ville komma in med dem idag och hälsa på så självklart ska vi göra det! Vi har fortfarande inte fått några svar på proverna men det är tydligen bara för att det är helg, provsvaren skulle ta 3 dagar och nu har det ju gått 4 dagar men imorgon är det måndag så då hoppas vi verkligen att vi kan få reda på vad det är för något! Så jobbigt att inte veta och det enda de säger är att det är en aggressiv tarmbakterie. Jag hör av mig igen efter jag besökt isoleringsrum 10!


Max sover fortfarande och klockan är 11.30! Vi var på födelsedagskalas igår kväll hos Jockes brorson Emil som fyllde 15 år och vi kom inte hem förrän 23.00 så det tar på krafterna att vara på fest :-) men både han och Smilla tyckte att det var så roligt att få umgås med alla tonåringar och de blev så bortskämda så de ville inte åka hem! Vi blev bjuden på god Pulled Pork med jordärtskockspuré och gott vin så det kändes lyxigt men än en gång kändes det konstigt att vi hade "släktfest" utan att Jocke var med :-/

3 kommentarer:

Malin sa...

Hoppas ni får svar imorrn. Jobbigt att inte veta. Vill själv veta vad som är fel på min hals.
/Malin
malinedlund.blogg.se

Åsa sa...

Hej jag ville bara skicka en stor kram, min man skulle egentligen varit på sjukhuset över julen, men som tur blev han tillräckligt bra för att komma hem precis till jul.
Jag hoppas att din man blir bra snart så att ni får vara tillsammans.

Varma Hälsningar
Åsa

Anonym sa...

Om inte penicillinet hjälper så får ni prova Besk. Jag tror han har fuskat med Besken på senare tid.