söndag 29 december 2013

Att åka karusell på sjukhuset

Idag har vi varit inne hos Jocke på sjukhuset och det kändes skönt att barnen fick träffa Jocke, deras sista minne är ju att två ambulansmän åkte iväg med deras pappa med blinkande blåljus och Max var otröstlig och väldigt ledsen. Nu fick de se med egna ögon att pappa ändå har det rätt bra där inne på sjukhuset, han har egen toalett, egen tv, en fin röd julstjärna i sitt fönster och en cool säng där man med en fjärrkontroll kan styra ligg- och benläge och självklart skulle de prova den så Jocke fick stå ut med att åka lite karusell ett tag ;-)


Men det var trist att lämna kvar honom där och åka hem igen men jag tror att det gjorde honom rätt gott också att få några kramar av sina älskade barn för när vi kom hem så orkade han t.o.m skicka ett sms där han tackade för att jag tog med barnen och att han längtar tills han får träffa dem nästa gång!


Nu sitter vi här hos mina svärföräldrar igen och vi har ingen aning om när vi har möjlighet att åka hem... men jag har i varje fall ställt in mig på att fira en lugn nyårsafton med barnen och svärföräldrarna...

1 kommentar:

Marie-Louise sa...

Ja det är så viktigt för barnen att få se med egna ögon att pappa mår (relativt) bra och att han lever. jag åkte också in med alla barnen då när Jens var så dålig och fick åka ambulans in. Min yngsta trodde inte på oss när vi sa att hennes pappa levde, hon behövde se det med egna ögon <3 Tänker på er <3 varma kramar