lördag 30 november 2013

1:a Advent!

24 dagar kvar till julafton!
Nedräkningen har börjat och barnen är överlyckliga, bara snön som saknas!

Mamma och pappa är här över helgen och firar med oss, vi har haft mysiga dagar och vi har hunnit få upp det mesta av julsakerna här hemma. Jag älskar den här tiden på året när man får sätta fram adventljusstakarna i fönstren, hänga upp julstjärnor, njuta av vackra julblommor som slår ut och framför allt att tända massor av ljus!


Imorgon söndag ska vi även besöka en julmarknad och där ska Smilla uppträda med Music Kidz. Hon ser verkligen fram emot det eftersom hennes mormor och morfar också ska följa. Sen kommer Jocke hem imorgon eftermiddag och vi ska äta en adventsmiddag tillsammans allihopa! Ska bli så mysigt!

På måndag så åker mamma & pappa hem till Hälsingland igen och då tar de med sig barnen upp då både jag och Jocke har hur mycket jobb som helst hela veckan då jag bl.a. ska fixa med mitt stora event på onsdag. Skönt att kunna koncentrera sig på det helt och hållet och jag vet att barnen stormtrivs där uppe så det går ingen nöd på dem!

Nu ska jag krypa ner i sängen och imorgon kommer det upp en 1:a advent tävling här på bloggen, hoppas ni vill vara med och tävla då!
Natti Natti!

Inga kommentarer: