torsdag 10 oktober 2013

Hushållspappret som älskar mat

Lambi känner ni nog alla till men ni kanske har missat att det kommit ett Lambi Gourmet? Ett hushållspapper som är certifierat för användning till matlagning och med sina 4 lager, snabb absorption och inget ludd så är det ett optimalt tillbehör i köket.


Lambi Gourmet har även Food Safe symbolen som visar att hushållspappret är säkert att använda vid matlagning såsom vid tillagning av bacon eller rotfruktschips.

När jag förra torsdagen var hos Jung Kitchen så träffade jag på Christina från Lambi och hon bjöd på supergoda rotfruktschips och jag frågade efter receptet eftersom det var så gott! Så nu tänkte jag dela med mig av receptet till er, perfekt att göra till morgondagens fredagsmys!

2 st morötter
2 st palsternackor
2 st rödbetor
1 msk olivolja
1 tsk flingsalt
Sätt ugnen på 180 grader.
Skala rotfrukterna och hyvla dem i tunna skivor, lägg skivorna på bakplåtspapper på en plåt med varje rotfruktssort för sig - rödbetorna färgar av sig annars. Ställ plåten i mitten av ugnen i ca 30-40 minuter. Låt plåten stå kvar i den avstängda ugnen i ca 15 min. Ringla över lite olja, blanda runt och strö över flingsalt.
Häll över chipsen på en annan plåt eller en skål med Lambi Gourmet i botten så att överflödig olja absorberas av hushållspappret. Servera i mindre skålar med lite extra flingsalt och njut!!!

Inga kommentarer: