måndag 30 september 2013

Näcken besöker oss på nätterna

I fredags kom mamma förbi som en överraskning i några timmar. Vi är verkligen inte bortskämda av att få spontanbesök av våra familj då både Jockes och min familj bor långt härifrån. Mamma åkte ner med sin bror som skulle ner över dagen så hon följde mig och hämtade barnen också på dagis/skola och gissa om de blev glada när de såg sin mormor!

I lördags var Smilla iväg på kalas och Jocke och Max åkte iväg och hängde i studion ett tag så jag fick äntligen lite tid över för att baka! Det blev både muffins och andra goda kakor som jag kommer skriva om i ett annat inlägg då jag även lovat att dela med mig av receptet.

På kvällen blev det tacos här hemma och vi såg filmen Modig. Modig är en barnfilm som handlar om en modig prinsessa men Smilla som är 6 år har börjat tycka att allt är så läskigt nu för tiden och satt med en kudde framför ansiktet nästan hela filmen. Max som inte ens är 4 år än tyckte inte att den var läskig alls. På nätterna drömmer Smilla mardrömmar om Näcken efter att fått höra en rätt läskig historia om Näcken på skolan :-) Det blev inte heller bättre när vi i lördags fick reda på att vi haft inbrott i vår stuga uppe i Hälsingland. Vi blev förstås väldigt ledsna hela familjen men Smilla är nog den som funderat mest på det, dumma dumma tjuvar!!!


Tyvärr vet vi inte än om tjuven/tjuvarna tagit något från stugan då vi inte har haft möjligheten att åka upp och kolla. Men enligt mamma och syrran som varit där och tittat så har de verkat leta efter något då de rivit bland kläderna i garderoberna!

Glöm inte att tävla om ett presentkort i Nacka Forum, du hittar tävlingen HÄR!

1 kommentar:

Ulrika sa...

Kul med spontanbesök men trist med inbrott.