lördag 29 juni 2013

Det närmar sig slutet....

för nu har vi bokat tåget hem till Stockholm på måndag! Så imorgon är det sista dagen här uppe för oss :-( Men bara en vecka i civilisationen sen är vi tillbaka i vårt sommarpalats igen! Jag känner att jag måste hem till blommorna, posten och även jobba då internet är så dåligt här uppe och datorn är mitt största arbetsredskap. Barnen längtar också efter sina kompisar på dagis så de ska få gå en vecka tänkte vi och få leka av sig lite. Det är det de saknar mest här uppe, kompisarna... Smilla får större och större behov av att leka med en kompis.


Från början hade vi planerat att åka med Jocke på turné den här veckan då han skulle spela med rätt "roliga" artister som även barnen gillar men vi valde rätt att stanna här uppe istället! Artisterna han har spelat med den här veckan är Nanne Grönvall, Pernilla Wahlgren, Christer Sandelin, Micke Rickfors och Noice
Vi får se om vi hänger med till veckan istället någon dag....

När jag växte upp så betydde djuren mycket för mig och jag lekte mycket med dem, barnen leker också mycket med katterna och hunden Axel när de är här och förstås alla de andra djuren.


När man är barn så kan livet på landet vara rätt långtråkigt men också väldigt fantastiskt! Vi är så glada över att vi har tillgång till båda "världarna"!!!

1 kommentar:

Popprinsessan sa...

Det är så härligt att ha ett litet smultronställe att åka till! Vi har en liten sommarstuga som hela familjen älskar att åka till, men jag funderar också på det här med kompisar till L (7år). Det är inget stugområde så det blir inte spontant lek med andra barn utan man får planera och skjutsa om det ska lekas. Men L själv har inte uttryckt något ännu, det är bara jag som redan börjat tänka på det.
Hoppas att ni får en bra vecka på hemmaplan!
Kram