söndag 26 maj 2013

Loppievent på Rica Hotels

Jaha, ännu en kväll som "musikeränka", barnen sover och jag dricker ett glas vin och äter godis.... bara sport på tv:n så jag har tråkigt... har varit uppe sen 06.00 i morse så jag borde gå och sova men på något vis så känns det trist att gå och lägga sig "tidigt" när det är lördag.

Idag har vi haft en fullspäckad dag, först var jag på ett Loppi Event på Rica hotel Stockholm inne vid Hötorget. Eventet hette "Active and Fun" och det bjöds både på kostråd och träningstips. Konfrencier var bästa Leila Söderholm som verkligen är ett energiknippe och förebild för många. Hon var faktiskt den som hjälpte mig att gå ner 5 kg inför mitt bröllop och om någon skulle kunna inspirera mig igen så är det faktiskt hon!
Det finns inget som heter "jag har inte tid" eller "jag har inte råd" när det gäller träning, hon visade oss ett 7 minuters pass där vi hann bli rejält svettiga utan några andra redskap än en handduk! Så alla har tid och råd att träna!


Vi fick även köra lite Zumba och fick ännu fler träningstips, även Viktväktarna var där för att försöka inspirera oss att tänka på vad vi äter eller framför allt, hur vi äter. De som ville fick även en 3 månaders gratis "kurs" från Viktväktarna just för att komma igång.

Det bjöds på nyttiga wraps och energishots och när vi gick hem så fick vi en tung välfylld goodiebag!


Blev extra glad över boken "barnens bästa fest" som är skriven av Anna Lind Lewin. Ännu en bok där allt är skrivet så att barnen lättare kan förstå och kunna vara med och laga mat. Boken rekommenderas från 6 år så det blir en perfekt 6 års present till Smilla!


Viktväktarna hade sponsrat en del till Goodibagen, bl.a. fick vi en brödmix och Chocolate Crisps. Chokladen tog snabbt slut ikväll, t.o.m. barnen gillade dem så de kommer vi säkert köpa mer av!


Vi fick gratis frukost både till McDonalds och till Rica Hotels eget "Grand Café Klara" som serverar frukost hela dagen! De har även gratis internet så ett perfekt stället att slinka in på när man är inne i city!

Fler sponsorer var Löfbergs kaffe, Coop, Reztart, Semper, Amelia, Sebamed och Valio.

 

Även Alfons var där och berättade att han ville ha "kompisar" till sitt Alfonshotell i Älvsjö, det har jag skrivit om tidigare HÄR kika in igen och få tips om vad man kan hitta på med familjen.


Tack Rica Hotels och framför allt Loppi för att ni är så proffsiga och för att jag får komma på era events!!!

(Oj, där gick det en timme med att få ihop det här inlägget, det tar tid att få till rätt länkar till sponsorer så nu ska jag gå och lägga mig, god natt!)

1 kommentar:

Popprinsessan sa...

Det låter som ett supertrevligt event! Hoppas du kunnat sova lite inatt också.
Kram!