tisdag 28 maj 2013

Laila Bagge - Kom i form på 30 dagar

Ännu ett steg närmare min "börja träna zon" kom jag när jag fick hem denna fina bok:

Laila Bagge - kom i form på 30 dagar.
När jag beställde den tänkte jag att så fort jag får hem den så ska jag börja.... men jag har inte börjat än.... men sen tänkte jag att det är inte förrän i juli man behöver visa sig vid badstranden i bikini så om jag börjar den 1 juni så är jag precis "i form" lagom till bikinisäsongen den 1 juli.... Men 1 juni är ju om 3 dagar..... hjälp... :-)

Boken fastnade i mitt intresse när jag såg den här bilden:


Vá?! Hur modigt är det inte att lägga ut en sån bild på sig själv? Jag tänkte att om hon kan så kan jag....

Laila Bagge ville hitta tillbaka till kroppen hon hade innan hon blev gravid. Hon började träna med blicken stadigt fäst på vågen, men insåg snabbt att det handlade om så mycket mer än vikt: ork, styrka, friskhet och pigghet.
Kom i form på 30 dagar innehåller hennes handfasta tips, baserade på egna erfarenheter.

Boken är både en praktisk träningsbok och en nyttig kokbok med fräscha recept av Lailas man Niclas Wahlgren, som har en bakgrund som kock.

Den passar alla som kämpar med att få in träning och goda matvanor i sin vardag. Träningen är uppdelad i tre olika nivåer, så att vem som helst oavsett form kan kasta sig rakt in i det enkla och tydliga 30-dagarsprogrammet som innehåller träningsinstruktioner och middags- och lunchförslag för varje dag. Laila tipsar dessutom om fyra läckra syndarmåltider, eftersom den som kämpar också är värd en rejäl belöning. Under sin resa har Laila samlat på sig ovärderlig kunskap om träning och kost och med sin bok vill hon peppa andra att hitta vägen till ett friskare och starkare liv.

Jag gillar recepten mycket och kommer absolut att prova flera av dem, laxspett med wasabidipp låter hur gott som helst och det blir det nog här hemma i helgen!

Portioner: 4


Spett 8 hg Laxfilé
3 msk
Fisksås - Asiatisk
1 msk
Ingefära Färsk
0.5 st
Spansk Peppar Röd
2 st
Röd Paprika
8 st
Citrongräs Färskt
2 msk
Sesamfrö

Wasabidipp:

2.5 dl Kesella
1 msk
Wasabi
1 st
Lime



3 dl Ris
1. Sätt ugnen på 225°.
2. Skär laxen i ca 2 × 2 centimeter stora kuber. Låt laxen marinera i fisksås, finriven ingefära och finhackad chili i ca 10 minuter.
3. Kärna ur och skär paprikan i stora bitar (ca 2 × 2 centimeter).
4. Trä upp lax och paprika på citrongräs och rulla spetten i sesamfrö.
5. Lägg på en plåt med bakplåtspapper. Grilla i mitten av ugnen ca 10 minuter tills laxen är färdigstekt.

Wasabidipp
Blanda kesella, wasabi och pressad lime (1 matsked).
Smaka av med salt och peppar. Tillsätt även mer limesaft om det skulle behövas.
 
Visst låter det gott?

Du kan beställa boken HÄR!

Inga kommentarer: