onsdag 30 maj 2012

Cirkus Maximum

Vi hade det jätte mysigt på cirkus igår, Smilla älskade allt och satt helt okontaktbar hela föreställningen :-) Efteråt sa hon att hon tyckte att ballerinorna var bäst och sen var hon övertygad om att hon skulle jobba på cirkus när hon blir stor och då som ballerina. Jag kommer själv ihåg att jag också ville jobba på cirkus när jag var liten men jag ville jobba med djuren :-) Igår kom jag på mig själv med att tycka synd om djuren, det är faktiskt inte rätt att använda så mycket piska som de gör och elefanter ska inte snurra runt på en pinne, de ska vara ute på savannen och vara fria :-(
Max tyckte crosscyklarna som körde runt i en stor glob var bäst, själv tyckte jag att det var läskigt. 5 crosscyklar som körde runt samtidigt på hög fart i en liten glob.... usch, tänk vad lätt en olycka skulle kunna inträffa!

I pausen ville Smilla köpa sin allra första sockervadd när hon såg att det fanns i rosa, jag gav vika men gissa vem som fick äta upp den? Blä vad jag mådde illa efteråt!

Efter föreställningen så rusade alla barnen ut på manegen och började plocka upp allt glitterkonfetti som låg på marken :-)

Inga kommentarer: