tisdag 17 april 2012

Hjärnskakning

Idag när jag hämtade barnen på dagis så var Max ute och Smilla inne och medan jag var inne och hämtade Smilla så ramlade Max ner för stentrappan och slog i bakhuvudet rejält. En fröken kommer inspringande med honom till mig och han är tokledsen och har jätte ont i huvudet. Det är tyvärr ingen som riktig sett när han ramlade utan mest hört dunsen och det är lite läskigt när man inte vet hur allvarligt det är. Men till slut så lugnade han sig lite så att jag fick känna på huvudet och kände då en rejäl bula i bakhuvudet, fick rådet att gå hem och vila men att jag måste hålla koll på honom om han somnade så att han inte blev medvetslös. När vi kom hem försökte jag hålla honom vaken men det gick inte men jag väckte honom var 10:e minut för att kolla att han inte var medvetslös. Han sov i över en timme och när han vaknade var han fortfarande lite ledsen och sa att han hade ont i huvudet och han har inte velat äta så mycket mat. Ikväll var jag på väg att ringa hem Jocke för att åka in till sjukhuset med honom då han fortfarande har ont men helt plötsligt ville han bada så jag lät honom göra det och efter det har han nu varit pigg och inte klagat något. Så jag hoppas att det inte kommer igen, men jag läste på nätet att hjärnskakning kan komma efter flera timmar så vi måste ha lite koll på honom även i natt.

Stackars mitt lilla hjärta!!!

3 kommentarer:

Kin sa...

Fy, Stackars liten!!! Ett täcken är att de oftast kräks när de har hjärnskakning... Men hoppas det "bara" var en rejäl smäll. Glass brukar ju funka också! Kraam på er

Anonym sa...

Stackars liten,att dom får ha stentrappor på ett dagis!!,obegripligt. Hoppas det har gått bra.

Unknown sa...

Stackars Max! Hoppas han mår bra idag!

Kram