tisdag 17 april 2012

2:a Lakritsgoodibagen

Igår fick jag den andra och sista Lakritsgoodibagen inför Lakritsfestivalen som går av stapeln här i Stockholm nu till helgen. Den innehöll följande:
  • Fin ask från Damen Med Bakelsen med mini cupcakes. De var helt underbara både till utseendet och i smaken. Perfekt "gå bort present" till mina lakritsälskande vänner!
  • Från Ekologistik fick jag ekologiska kakor/biscotti med lakrits från Kalabrien. Jag som gillar att doppa biscotti i rödvin ska absolut experimentera fram ett gott vin som passar dessa godingar.
  • En saltlakrits/chokladpralin som är tillverkad av Prima Pralin. Spännande smak och underbar till kaffet blev den :-)
  • Nammi Godis bjöd på Salmiakbitar "salta biten" från Island som var goda men lite väl salta för min smak men ändå goda på något sätt, hmm...kan inte bestämma mig, måste äta några till :-) de bjöd även på Djúpur som är lakrits doppad i mjölkchoklad.
  • Från Finngross fick jag lakritstoffée som var doppad i choklad från Brunbergs i Finland. De blev mina absoluta favoriter i denna goodiebag!

Det som händer härnäst för mig är att jag kommer att besöka Lakritsfestivalens pressvisning med lakritsbuffé som äger rum nu på fredag och sen ska jag besöka själva festivalen på lördag då jag har fri entré.

Öppet: Lördag 10-18, Söndag 11-17
Plats: Munchenbryggeriet Södermalm, Stockholm
Entré: 95 kr/person, barn under 10 år går gratis.

Vi kanske ses där???

1 kommentar:

Lina sa...

Åååå får du inte ta m en vän??? ;) Vill ju oxå ;) kraaam