lördag 21 april 2012

Detta måste vara Lakritshimlen!!!


 Igår höll Lakritsfestivalen pressvisning för press och ett fåtal utvalda festivalbloggare/lakritsambassadörer och jag hade den stora lyckan att vara en av de utvalda!! Dels fick vi information om vad festivalen kommer att bjuda på, dels bjöds vi på en helt FANTASTISK lakritsbuffé där vi fick äta och dricka så mycket vi ville! Det fanns godis av alla de sorter med lakritsinslag, mat med lakritskrydda, olika rena lakrits, lakritskryddor och lakritspulver, hudvårdsprodukter innehållande lakrits, bakverk innehållande lakrits, vin/öl/starksprit som passar till lakrits eller som smakar lakrits, etc etc. Jag var i sjunde himlen. Jag smakade det mesta som fanns :-)
Träffade mina bloggarkompisar Jessica och Kinna där så det var trevligt, idag är jag så trött så jag har "lånat" lite text av fina Jessica.


Kombinationen av lakrits och både det röda vinet och det vita vinet gav otroliga smakupplevelser, var tvungen att dricka två glas ;-) Däremot hoppade jag över att smaka på Lakritsölen och starkspriten. Andra favoriter som jag smakade på var sockervadd med lakritssmak, cupcakes från Cupcake STHLM, salmiakkolan från Desserter utan gränser, Choc Coated Liquorice från danska Lakrids by Johan Bülow som hade en yttre kärna av mycket god belgisk mjölkchoklad och sedan en kärna av mumsig lakritsboll, super god!

 

Fick även se världens längsta lakritsrem som är 519 meter!
Förutom de två goodibagsen jag fått tidigare så fick vi ytterligare en på plats och de innehöll bl.a. praliner från Chokladfabriken, Lakritschoklad från Island och en stor burk med påsk-choklad från Lakrids by Johan Bülow, jag fick även ett läppbalsam med jordgubb/lakritssmak vilket min dotter la beslag på direkt :-)

 Jag kan verkligen rekommendera att besöka Lakritsfestivalen idag eller imorgon på Munchenbryggeriet, jag och barnen ska snart åka dit igen :-)

2 kommentarer:

Kinna Jonsson sa...

Skoj, tack för igår och tack för länk. Nu har jag hunnit blogga lite också. kram och ha en skön helg!

Majs sa...

Snyggt!