torsdag 9 februari 2012

Vinprovning

Nu ska jag tipsa om ett jätte gott vitt vin i "Bag in Box". Det är ett Chardonnay vin som heter Some Zin och är en världsnyhet som än så länge endast finns som beställningssortiment här i Sverige.

Jag har fått äran att provsmaka detta vin och jag kan inte annat än att rekommendera det för det är så lättdrucket och passar både som "sällskaps" vin och till mat plus att det är så prisvärt! Vinet har en stor fyllighet och har en nötig och smörig smak, det ger en fruktig upplevelse av aprikos och ananas som sedan samsas med den lite krispiga känslan av citron och gröna äpplen. Smakupplevelsen rundas av med en nästan rökig ekkaraktär.

Jag fick även hemskickat en salamikorv och en chokladkaka som jag skulle äta till vinet för att uppleva otroliga smakupplevelser och det var häftigt att känna dessa smaker och hur vinet kan ändra karaktär genom olika saker man äter till.

Om ni också vill prova detta goda vin som endast kostar 209 kr för 3 l, så gå in på denna hemsida och beställ hem till ditt närmaste Systembolag: www.somezin.se

Inga kommentarer: