fredag 10 februari 2012

Dirty Dancing

Jag skulle sååå gärna vilja se föreställningen Dirty Dancing som har premiär på tisdag på Chinateatern här i Stockholm!!!

Filmen har jag sett så många gånger så jag har tappat räkningen så det skulle vara en dröm att även få se föreställningen också för jag tror att den kommer att vara så bra!!


 "Det är sommaren 1963 och blott 17 år gamla Frances "Baby" Houseman är på väg att lära sig mer om livets stora hemligheter - och en hel del om dans. Hon är på semester i New Yorks Catskill Mountains tillsammans med sin äldre syster och deras föräldrar, men hon är inte särskilt intresserad av aktiviteterna som bjuds vid semesteranläggningen. Istället upptäcker hon en helt annan slags underhållning när hon av en slump hamnar i personalens område där ett party med dans natten lång pågår. Trollbunden av de heta dansrörelserna och de medryckande rytmerna dröjer det inte länge innan Baby är en del av detta - inte minst när hon möter dansläraren Johnny Castle. Hennes liv är på väg att ta en ny riktning när hon kastas in i rampljuset som Johnnys partner - både på och vid sidan av dansgolvet".

Någon som vill bjuda mig?
;-)

Inga kommentarer: