måndag 13 februari 2012

Strömavbrott

Vi har haft strömavbrott ikväll, helt plötsligt när barnen badade så slocknade alla lampor och allt blev svart. Barnen blev lite rädda men som tur är så har vi stearinljus överallt i lägenheten och t.o.m i badrummet så jag sprang snabbt runt och tände alla ljus så det blev jätte mysigt!
I över en timme var vi utan ström och även alla grannar så jag vet inte vad som hände men man märker vad beroende man är av elen, det gick inte att göra välling, vi kunde inte läsa saga för barnen utan jag fick improvisera fram och berätta en saga ur fantasin. Men det mysiga vann över bekvämligheten och barnen älskade att borsta tänderna i skenet från stearinljus :-)
Men nu är som sagt strömmen tillbaka och jag har tyvärr missat Sofias änglar men Det Okända ska jag kolla på nu!

Inga kommentarer: