torsdag 26 januari 2012

Hur noga kan man vara?

När jag var på fokusgruppen härom dagen så var där en tjej som var extremt duktig på olika tillsatser i alla skönhetsprodukter. Jag är däremot väldigt dålig på just sådana saker och har nästan noll koll.... Hon berättade att hon ALDRIG skulle använda ansiktskrämer och andra hudkrämer som innehåller parabener, hon ratar även deo´s som innehåller aluminium eftersom det kan ge cancer och mascara som innehåller nickel är inte heller bra....efter det lovade jag mig själv att börja kolla på innehållsförteckningen när jag köper skönhetsprodukter i fortsättningen och försöker undvika just dessa ämnen.... När jag kollade i mitt eget badrum så blev jag alldeles förfärad, nästan allt innehåller ju dessa ämnen!!! Blev lite dumsnål för att behöva kasta allt men samtidigt känns det ju inte längre bra att smörja in sig med detta.... Nivea och Biotherm var typ det enda märkena som jag hade hemma som inte innehöll några kemikalier.... Hur ser det ut i ert badrumsskåp?

I samband med detta fick jag hem några provflaskor som ett företag ville att jag skulle blindtesta på barnen för att sedan utvärdera. Det var schampo, tvål och olja men eftersom det är ett "blindtest" så står det ju ingen beskrivning på flaskorna så jag är i valet och kvalet om jag verkligen vågar testa detta på mina barn?! Det följde med en massa papper så jag ska läsa i dem för det kanske förhoppningsvis står något om innehållet där.

Inga kommentarer: