lördag 31 december 2011

Vad är väl en bal på slottet?

Jaha, då har Jocke åkt iväg och jobbat...... jag börjar se hur grannarna och vännerna på facebook börjar duka upp för nyårsmiddag, deras gäster har börjat anlända och de ser alla fram emot en härlig nyårskväll tillsammans med goda vänner. Själv så sitter jag i mysbyxor och bygger lego med barnen.... jag frågade barnen om vi skulle gå iväg och köpa hummer men de vill bara ha köttbullar.... ett tag deppade jag ner mig rejält och tänkte att detta kommer att bli en vanlig lördagkväll där jag och barnen äter lite lördagsgodis, kollar på tv, badar och sen kryper ner i sängen och myser....

MEN för en timme sen bestämde jag mig för att rycka upp mig (!) det är inte så synd om mig egentligen, det är säkert fler än jag som sitter ensam en nyårskväll och jag är ju inte ensam för jag har två helt underbara barn som jag kan sitta och mysa med! Jag har lovat mina barn köttbullar men jag ska minsann äta skaldjur och dricka champagne ändå har jag bestämt, varför skulle man inte kunna göra det fast man är ensam?

Jag ska faktiskt till och med byta om till lite festligare kläder, kanske sminka mig lite? Äh, sminket hoppar jag nog över men jag och barnen ska spraya lite glitter i håret, sätta oss i fönstret och hoppas att någon är tidig med sina fyrverkerier så barnen hinner se lite innan de somnar. Sen ska jag dricka champagne och vara sådär lagomt fnittrig till 12-slaget då Jocke förhoppningsvis kommer hem och skålar med mig. Han jobbar fram till 23.00 så jag hoppas han hinner hem....

Vill passa på att önska er alla, både vänner och de som jag inte riktigt känner som läser denna blogg en riktig bra nyårsafton och ett GOTT NYTT ÅR!!!

Inte ska ni tycka synd om mig inte...... ;-)

PUSS OCH KRAM!

Inga kommentarer: