lördag 31 december 2011

Champagne vs välling

Klockan är 23.00 och jag och Max sitter och skålar i soffan och kollar ut genom fönstren där fyrverkerier lyser  upp himlen. Max skålar med välling eftersom han föredrar det framför champagne ;-) Helt otroligt vilken kvällsmänniska han är, visar ingen tendens på att vilja sova fast han bara är 2 år och klockan är så mycket men han kanske känner att han måste hålla mamma sällskap en kväll som denna ;-)

Vi har haft en rätt mysig kväll, när vi åt middag så släckte vi ner alla lampor och tände några stearinljus och sen åt vi god mat i skenet av stearinljus och fyrverkerierna utanför. Barnen tyckte det var jätte spännande och helt magiskt och jag kan säga att det har inte varit snålt med fyrverkerier i år, det har smattrat utanför fönstret konstant sen klockan 18.00. Smilla somnade klockan 21.30 så även hon var vaken länge ikväll.


Nu kommer strax Jocke hem så då ska vi skåla i lite mer champagne och äta lite räkor och kolla på ännu fler fyrverkerier.... är faktiskt redan less dem, skulle uppskatta om det blev lite tyst snart så jag kan kolla på "nyår på Skansen" i fred ;-) Det är faktiskt allra första gången som jag sitter och kollar på det programmet, har alltid bara sett nedräkningen annars och det är ett väldigt fint program och stämningshöjande kan jag meddela er som missat detta :-)

Nu är det nära så jag säger GOTT NYTT ÅR igen :-D

1 kommentar:

Unknown sa...

Gott Nytt År!

Vilken mysig kväll ni haft!!
Förstår att pang/tjong/lights on/off blev lite mättande!
Här är vi ju inte så mkt för fyrverkerier med tanke på att kossorna o hundarna får ett spratt, men inne i byn for det kors å tvärs som underhöll.

Skåla i välling funkar väl kanon!
Wille somna först här...vid halv elva, å märtis kvart i tolv.
Trodde i min vildaste fantasi att de skulle sova liiiiite längre på morgonkvisten, men icke.
06:00 klev vi upp....

Ha nu en underbart härlig första dag på året!

kram Hilla