fredag 25 november 2011

Mamma

Vilken tid det tar att städa! Men nu har jag fått upp ljusstakarna och stjärnorna i fönstren i varje fall så nu ska jag "bara" byta gardiner, pynta balkongen, byta kuddar i soffan, kamma skäggen på tomtarna och sen åka och handla lite röda ljus. Snart ska jag även åka in till centralen och möta upp mamma vid tåget, ska bli så skönt att hon kommer och ska vara här hela helgen! För då kan hon vara med barnen medan jag fortsätter att fixa här hemma. Det har blivit lite tradition att hon kommer till 1:a advent varje år och hjälper mig att adventsfixa och sen brukar vi även gå på julskyltning på stan.

Ikväll ska vi även klä granen (jag vet, lite tidigt men barnen längtar och vi kommer ju vara borta sen hela julen...) och dricka glögg. Ska spetsa mammas glögg lite extra och ställa henne vid strykbrädan så kan hon hjälpa mig att stryka lite gardiner för jag tycker att det är så tråkigt att stryka :-)

Inga kommentarer: