lördag 20 augusti 2011

En röst i natten

Det kommer nog bli så att mina blogginlägg skrivs på kvällarna när barnen somnat, då det är tyst och lugnt och man blir inte hela tiden avbruten. Smilla bloggen kommer nog att uppdateras oftare känns det som.

Det blev aldrig något uppehåll i regnet så vi har varit inne hela dagen. En stund blev barnen lite rastlösa och jag började få dåligt samvete över att hålla dem inne men då kom Smilla på den briljanta idén att vi skulle sätta oss och pyssla och efter vi suttit en stund utbrast hon, -vilken underbar dag, mamma!!!
Det värmer i mammahjärtat kan jag lova och efter det gick vi och sov middag alla tre, lyx!

När vi vaknat och ätit middag så blev jag minsann påmind om att det var lördag och de inte fått något lördagsgodis. Det bästa med mina barn är att de tycker pepparkakor är lördagsgodis så vi åt pepparkakor och drack päronsaft till efterrätt :-)

Sen har det blivit mycket mys, vi har målat med vattenfärger, städat, rensat ut urväxta kläder och avslutade kvällen tillsammans genom att kolla på sommarkrysset. Smilla blev jätte glad när hon såg Havannas mamma Jill uppträda och även vår kompis Lars var med så vi vinkade för fulla muggar ;-)

Det har varit lite höstkänsla i luften idag så det har varit rätt mysigt att tända stearinljus och vira in oss i plädar. Jag är en riktig sommartjej och gillar inte kyla och mörker men det är väl bara att acceptera att sommaren är slut och hösten är på intågande.





Inga kommentarer: