söndag 17 december 2017

Bara 1 vecka kvar till jul!

En vecka kvar till jul! Helt otroligt! Men här är det ju som ni vet färdigpyntat sen länge och nu har vi även bockat av julbakningen. Barnen älskar att baka pepparkakor så det pysslade vi med en eftermiddag. Sen är även alla julklappar inhandlade och ligger och väntar under granen till barnens stora nyfikenhet. Jocke reser runt i Sverige på spelningar och han kommer hem då och då för att packa om och kanske sova en natt men mer ser vi honom inte. Det är ju alltid så här i December så vi är vana men det är ändå synd att han missar alla aktivitetsavslutningar och julavslutningar som barnen har men från och med julafton är han ledig i nästan 2 veckor så då ska vi umgås hur mycket som helst och försöka ta igen massa familjetid.
Jag har även haft en julavslutning med mitt inredningsteam! Jag samlade dem i torsdags på Espresso House och bjöd dem på Tomtelatte och små cellofanpaket med en "TeaTime" hälsning. Det är härligt att få vara coach/Teamleader till ett så duktigt och glatt gäng och jag ser redan fram emot kommande vårsäsong tillsammans med dem!
Barnen sover sen några timmar tillbaka och jag ska också gå och lägga mig, imorgon bitti är det som vanligt julkalendern på tv:n som gäller, jag tycker att årets julkalender är sådär men barnen gillar den så för deras skull sitter jag också bänkad varje morgon. Imorgon ska vi ju dessutom tända det tredje ljuset i adventsljusstaken!