måndag 9 oktober 2017

Födelsedag, uppträdande, middag och kladdkaka

Måndagsmorgon! Älskar ju måndagar då det är min återhämtningsdag! Helger är skönt men oftast är de fulla av aktiviteter och jag som gillar "lugn och ro" är därför rätt slut på söndagskvällarna. Denna helg blev dock lite lugnare än vad jag hade räknat med då Jocke fick ett avbokat jobb på fredagskvällen och jag fick ett avbokat jobb på lördagen. Men ändå har vi hunnit med mycket, min syster Helena och hennes man Thomaz kom på fredagskvällen och åt middag med oss och sov sedan över till lördagen.
På lördagsmorgon väckte vi vår älskade Max med sång och presenter eftersom han fyllde 8 år!!! Helt otroligt att vår "minsting", vår gosiga och snälla kille redan är 8 år, nu känns det verkligen att småbarnsåren börjar försvinna helt. På ett vis saknar jag det men samtidigt så känns det lyxigt att få mer egentid igen och vi kan börja göra nya grejer tillsammans och barnen känns ibland mer som kompisar än ens barn vilket också är en rätt häftig upplevelse.
Efter en lång frukost med croissanter, nutella, färskpressad juice och allt vad en 8-åring kan tänkas vilja ha på en födelsedagsfrukost så åkte vi till Stinsens köpcentrum där Smilla skulle uppträda med sin "Stage Kidz" grupp och samla in pengar till Världens Barn. Här kan ni se ett klipp från You Tube om ni vill:
Vi åt lunch med Helena och Thomaz på köpcentrumet innan de åkte upp till Hudiksvall och vi gick runt lite i affärer så att Max kunde köpa något för sina födelsedagspengar han fått. Det blev både kläder och en innebandyklubba.
Jocke åkte sen till Nynäshamn och spelade med Shirley Clamp och jag och barnen åkte hem och bakade kladdkaka och bjöd över några vänner på födelsedagsfika. Det blev en väldig mysig kväll!
På söndagsmorgon var det dags för barnen att åka till sina danskurser och direkt efter åkte vi till Sollentuna Centrum där Smilla återigen skulle uppträda med Stage Kidz. Det blev en repris av lördagen då vi åt lunch i centrumet och gick sen runt lite i affärer och handlade lite nya höstkläder, nu kvarstår bara nya höst/vinterskor till hela familjen sen är vi laddad inför kallare väder. När vi kom hem var vi rätt trötta hela familjen så vi avslutade helgen med att krypa upp i soffan och äta upp lördagsgodiset som var kvar och kollade på filmen Vaiana som nu släppts på Viaplay. En jätte bra familjefilm som vi kan rekommendera!

Men som sagt nu är det måndag, barnen har gått till skolan och Jocke har åkt till studion så det är knäpptyst i hela lägenheten, det finns nybryggt kaffe, jag är nyduschad och krypit i min favorit one piece och ska nu kolla på nya avsnittet av Outlanders på Viaplay! Alltså bäddat för en timmes favorittid innan jag ska börja veckans jobb! Hoppas ni också har en bra start på veckan! Kram!

Inga kommentarer: