tisdag 25 juli 2017

Ofrivillig men välbehövd semester

Det har blivit en ofrivillig men välbehövd semester för mig i några dagar. Som egenföretagare är det svårt att ta full semester, man känner att man måste hela tiden kolla mail, uppdatera bloggen och planera för hösten men de senaste dagarna har jag inte haft något internet alls! Jag har därför inte kunnat läsa mail och bloggen har blivit väldigt lidande. Men å andra sidan tror jag att de flesta har full förståelse den här tidpunkten på året då det är semestertider. Men när man inte sitter vid datorn så märker man att man hinner med så mycket annat! Jag har bl.a. rensat bland mina bakrecept! Jag har haft en pärm full med recept som jag troligtvis aldrig kommer att baka så nu har jag rensat ut favoritrecepten och skrivit in dem i en fin receptbok istället och kastat allt det andra. Nu ska jag göra lika med matrecepten också! Sen har jag även rivit ut allt ur förrådet och rensat bort en hel del som ska säljas på loppis! Men gissa om det tog hela dagen ;-)
Pappa och Max har fortsatt på deras trädkoja och även Smilla har engagerat sig och hon och Max har snickrat egna möbler till kojan. Eller koja och koja, blir mer som ett litet minihus!
Det regnade jätte mycket en natt så Max och jag fick gå ner till båten för att tömma den på regnvatten och när vi stod där och öste så kom det fram massa getingar ur ett bo och började jaga oss! Jag skrek till Max att kasta skopan och springa upp till stugan och han klarade sig utan getingstick men jag fick ett på benet som har gjort jätte ont. Många år sen jag fick getingstick så jag hade nästan glömt bort hur ont det gör! Dumma getingar, det är ett riktigt getingår i år tror jag för jag har tagit bort många bon den här sommaren!

1 kommentar:

Mirre sa...

Ohh inte sett några getingar i år, men kommer nog hit också snart då, skönt med semester då allt =D