torsdag 29 juni 2017

Vi går på Cirkus

I tisdags var jag och barnen på Cirkus Maximum med min pappa här i Hudiksvall. När jag var liten älskade jag cirkus och därför tycker jag att det är mysigt att även låta mina barn uppleva cirkusvärlden. När jag var liten så var ju cirkusen fylld av vilda djur men jag har alltid tyckt lite synd om djuren och är idag glad över att de tagit bort alla och bara använder "husdjur". De hundar och hästar som är med ser ut att trivas och det busas mycket i manegen. Det var underbart att se barnens tindrande och nervösa blickar när akrobaterna och lindansarna balanserade högt upp i luften och när flera motorcyklar körde runt samtidigt inne i en "stålboll". När jag var liten var djurinslagen det primära men idag är det clownen Fransesco och de andra duktiga artisterna som är i fokus.
 
Självklart köptes det även sockervadd :-)
Om ni också vill se Cirkus nu när de är ute på Sverige turné så kika in på Cirkus Maximums turnéplan.

Inga kommentarer: