måndag 26 juni 2017

Sommarfötter

Nu när sommaren är här så blir man väldigt medveten om hur fötterna ser ut! Jag är så dålig på att sköta om dem men nu har jag fått hem ett fotkit som ska göra underverk!
Först ut har jag provat Footner CoolActive Massager som är perfekt för trötta vinterfötter! Det är en metallkula som avger ett kallt skum med aktiva ingredienser. När man rullar kulan under fötterna så ger den omedelbar kylning, reducerar svullnad, förbättrar cirkulationen och tillför fukt och mjukgör. Skummet fungerar också som en deodorant och ger en fräsch doft. Den är jätte skön och rekommenderas verkligen om man har trötta fötter.
Sen kan man ju även ha problem med nagelsvamp och gula naglar är inte så trevligt att visa upp och man ska absolut inte måla nagellack ovanpå nagelsvamp så därför kan man då inhandla Nailner Treat & Colour. En Nailner Brush som effektivt behandlar din nagelsvamp och arbetar även förebyggande och sen en Nailner Colour som ger dig en trendig nudefärg och som låter nageln andas och som snyggt döljer problemområdet.

Footner Exfoliating Socks är plastsockor som man sätter på fötterna under 1 timme, sen efter ca 1 vecka tappar man hård, torr och sprucken hud och fötterna blir babymjuka! Det finns även för bara hälarna om man har problem med hälsprickor. Jag testade för någon vecka sedan och nu är fötterna fina och jag kan gå barfota i sommar utan att skämmas!
Alla dessa produkter finns att köpa på Apoteket, Apoteksgruppen och Kronans Apotek.

Inga kommentarer: