måndag 2 januari 2017

Hälsingland vs Stockholm

Nu är vi hemma i Stockholm igen och det är verkliga kontraster att komma till lägenheten i storstan efter att ha varit en vecka på landet och bott i ett stort hus. Men det tar bara någon dag så är man inne i allt igen. Dock har vi jullov en hel vecka till men Jocke är iväg på turné hela veckan så jag och barnen får klara oss själva men det kommer nog gå bra det med. Idag är Smilla iväg och åker skridskor med en kompis och jag och Max är hemma och myser. Jag håller på att plocka bort lite julsaker, tomtar och sånt vill jag inte ha kvar längre, jag älskar julen och det är den mysigaste tiden på året när man får plocka fram julsakerna men på något konstigt vis är det också så skönt att börja plocka bort allt igen.... det blir så rent och fräscht på något vis och våren känns närmare.... håller ni med?
I fredags tog vi bilen ner till Nyköping för att kolla på Jocke när han spelade med The Original Band - The ABBA Tribute. Vi har sett dem förut några gånger men nu var det ett tag sen så det var kul att se den "nya" showen, barnen gillar också musiken och dansade och sjöng med glatt. Jag var ju även med ABBA gänget i Kina för något år sen och det är en resa och upplevelse som jag bär som ett härligt minne så det var så roligt att få träffa alla igen! Barnen hjälpte till att sälja ABBA skivor och böcker i pausen, de nya skivorna har Jocke varit med och spelat in i sin studio.
Det finns fortfarande biljetter kvar till ABBAs konserter om ni också vill uppleva en magisk show!

Inga kommentarer: