torsdag 10 november 2016

Ölkorvar gjorda av riktig öl

Vilken kaosdag det blev i Stockholmstrafiken! Folk har suttit i köer i flera timmar och resor som i vanliga fall tar 15 minuter har tagit 5-7 timmar! Helt ofattbart och tydligen har det inte kommit så här mycket snö i November på 111 år! Jocke har varit ute i omgångar och hjälpt bilar som kört fast här utanför och jag har varit på väg ut med mat och dryck till bilister som suttit fast i sina bilar på E4 men insett att det är rätt farligt att gå ut på en så stor väg då bilarna glider omkring. Plus att jag fortfarande inte är bra i foten så det fick bara stanna vid en tanke tyvärr...

Ikväll har jag bakat bullar och resultatet kommer jag att visa er imorgon, tänkte istället dela med mig av några bilder från i helgen när vi åt lite plockmat. Jag älskar goda ostar, skinkor, korvar och röror som man kan sitta och äta under en hel kväll så i helgen köpte vi hem lite och vi provade bl.a. Ridderheims nya ölkorvar som är gjorda på riktig öl. Den ena är med IPA och den andra är gjord av porter. Vi gillade porterkorven bäst och till det drack vi det vita vinet Las Mulas och ja(!) det funkar utmärkt att äta ölkorv och dricka vin :-) Jag är ju ingen ölmänniska så därför blev det vin. I ostväg gillar jag både hårda och krämiga ostar och mina favoriter är nog Gruyere och Taleggio. Tror att det får bli en repris på allt detta även nu till helgen :-)

 

Nu ska jag gå och lägga mig och hoppas att jag vaknar upp till en bättre dag imorgon. Jag hoppas att pendeltåget kommer att gå som det ska eftersom jag tänkte åka ut till Stockholmsmässan med det. Mat och vinmässan startar ju imorgon så jag hoppas även att min fot är bättre så att jag klarar av att gå runt lite där.... god natt!

Inga kommentarer: