tisdag 6 september 2016

Mimou - Står för känsla och kvalitet!

Redan första gången jag såg produkter från Mimou så föll jag pladask! Ursnyggt och med underbar kvalitet!

Förra veckan hade de ett Pop Up Showroom i Kungsträdgården och jag var inbjuden till deras pressvisning. Malin Karstensson deras kreativ direktör höll en presentation av deras produkter och jag fick en drös produkter på min önskelista!


Mimou är noga med att alltid välja rätt hantverkare och rätt material och att få en personlig kontakt med dem.  Deras handvävda överkast har deras hantverkare färgat te.x. med bark, precis som man alltid har gjort i alla generationer. Hampan, bambun, sjögräset och sidenet är vildvuxet eller odlas på samma sätt som det gjort i hundratals år utan bekämpningsmedel. 


Deras keramik är handgjutet, handmålat och även där är det väldigt viktigt att känslan är rätt! 
Älskar dessa lampor!



Sen deras tapeter!!! Jag tycker alla är ursnygga och jag som har planer på att måla mina väggar blir nu så sugen att tapetsera med dessa finingar istället!

Inga kommentarer: