lördag 7 maj 2016

Vi planterar skog!

I onsdagskväll åkte jag och barnen upp till Hälsingland för att dels hjälpa mina föräldrar att plantera skog och dels för att pappa ska hjälpa mig med deklarationen. Tyvärr kunde inte Jocke följa med eftersom han är tvungen att vara hemma och jobba.

Så hela torsdagen var vi ute i skogen och planterade plant, närmare 6500 st plant skulle ner i jorden! Jag var med även för 8 år sen och planterade men då var Smilla bebis så jag kunde inte hålla på så länge men den här gången hade jag inget att skylla på ;-)
Men det gick faktiskt rätt bra att gå där eftersom vädret var helt perfekt och till och med barnen tyckte att det var rätt kul.



Till lunch grillade vi korv och det var nog mysigaste stunden på hela dagen, det är så gott att äta picknick och grilla korv i naturen!
 

Det som är lite tråkigt är ju att det tar 70-120 år för en granskog att växa upp så det blir nog mina eventuella barnbarn som får äran att avverka träden och förhoppningsvis får de någon typ av avkastning från dem då. Det gäller att investera i framtiden ;-)

Inga kommentarer: