tisdag 10 maj 2016

Pasta Garofalo - Kvalitetspasta från Neapel

Årets bästa mässa är nog helt klart GastroNord tycker jag! Gillar man mat av bra kvalitet och är lite av en gourmet så är det ett paradis att gå runt där för alla montrar bjuder på massa godsaker och efter 3 montrar är man redan mätt! Dessutom vill ju de flesta montrar att man ska ta hem och laga just deras mat hemma för att sedan inse att just deras är bäst :-)

En av de trevligaste montrarna var nog Garofalos. De har bl.a. Italiensk pasta av hög kvalitet och jag fick med mig både pasta, risotto, pomodoro och en grym olivolja med mig hem. Så igår lagade jag en god Pasta Garofalo med Quornfärssås som blev jätte god!


Recept Pasta Garofalo med Quornfärs
Jag kokade pastan al dente med mycket salt.
Quornfärsen stekte jag i olivoljan tillsammans med skivade morötter, paprika, lök och svamp.
Sen blandade jag i Pomodoro tomatsås och grädde och lät det sedan puttra på spisen ett tag. Salt och peppar och sen voilá!
Såklart ska det även vara riven parmesan på toppen som man river över precis innan man ska äta.
Gott och enkelt!

Inga kommentarer: