söndag 6 mars 2016

Enkelt och snabbt middagstips!

Den sista tiden har jag lagat så mycket god mat som jag vill dela med mig av till er men är samtidigt rädd för att det ska kännas som en matblogg om jag lägger ut för ofta. Jag vill ju att bloggen ska vara en skön blandning av allt det goda i livet men här kommer i varje fall ett till matinlägg, lovar att nästa inlägg ska handla om något annat än mat och bak :-)

Häromdagen gjorde jag den klassiska förrätten avokado med creme fraiche, stenbitsrom och rödlök. Så enkelt och så gott!


Till varmrätt testade vi Keldas "Mild Masala" grytbas. Jag har fått testa den genom Buzzador och den var så god och enkel att ha att göra med! Så den kan varmt rekommenderas!


Jag stekte lite olika grönsaker i olja som jag hade hemma, champinjoner, broccoli, blomkål och morötter.


I en annan stekpanna stekte jag Kronfågels minutstrimlor och sen blandade jag ihop grönsakerna med kycklingen och tömde i Keldas grytbas och lät allting puttra i ca. 3 minuter. Till detta kokade jag jasminris och sen var det bara att sätta sig att äta! Supersnabb och enkel middag som smakade helt underbart så jag kan verkligen rekommendera Kronfågels minutkyckling tillsammans med Keldas grytbas om du vill ha en snabb, enkel och god middag!

Inga kommentarer: