fredag 12 februari 2016

Mässa för Möbel- och ljusdesign

Fredag idag och det snöar och är minusgrader ute. Det är väl inte så konstigt egentligen eftersom det är februari men ändå känns det lite snopet då det varit plusgrader och sol så länge och jag längtar så mycket efter våren. Men å andra sidan så önskar jag för barnens skull att det ska vara snö både på sportlovet och på påsklovet. På sportlovet ska vi bara hålla oss i Stockholm och göra kortare dagsresor men på påsklovet ska vi upp till fjällen igen så då vill vi absolut ha snö!

Vabruari är det som gäller även här hemma. Förra veckan var Smilla hemma sjuk och idag är det Max tur att vara hemma. Jag är också hängig och febrig idag så vi är bara hemma och försöker ta det lugnt. Jocke är ute på spelningar med Idolvinnaren Martin Almgren och igår var de i Åre, idag i Sälen och ikväll spelar de i Borlänge.

Jag var ju på Stockholm Furniture and LightFair (möbel/belysningsmässa) i Älvsjö i tisdags och om du också är sugen att gå så kan jag tipsa om att det imorgon är öppet för allmänheten! Om du gillar möbler och lampor så tycker jag absolut att du ska åka dit och kolla för det fanns så mycket snyggt!


Även Tarkett var på plats med en cool monter:


En av favoritmontrarna var eilersens monter, de har så snygga möbler och där fick jag även chansen att designa en egen kudde som jag kommer att få hem snart så då lovar jag att visa er hur den blev! Så himla rolig idé att kunna göra det! Om ni är ute efter en ny soffa så ser ni på bilderna att det är mycket åt det gula och orange hållet i färgskalan.


 Sen är ju Klong en favorit hos mig, gillar verkligen deras design!


Annars bjöd mässan på mycket olika godsaker och inspiration. Gillar ni mattor så måste ni besöka Kasthalls monter för att spana in deras coola designnyheter!

Inga kommentarer: