lördag 27 februari 2016

Ibland vill man klona sig...

Åh, vad jag beundrar alla ensamstående! Jag är ofta ensam med barnen eftersom Jocke är bortrest mycket men det är ju inte heltid som tur var för det skulle jag nog inte palla. Eller jo, man gör ju säkerligen det om man skulle vara tvungen men jäklar vad det tar på krafterna! Som idag har både Smilla och Max varit på olika kalas och det har varit fotbollsträning och en massa annat fix. Som tur är så har vi underbara vänner som kan hjälpa till då jag inte lyckas klona mig och även fast barnen ibland kallar mig bläckfisk så är det omöjligt att vara på två ställen samtidigt.

Nu ikväll har mina svärföräldrar kommit upp från Skåne och det är så himla mysigt! Vi har myst i soffan och kollat på melodifestivalen och ätit en massa lördagsgodis. Eftersom barnen har sportlov till veckan så ville de komma upp och hälsa på plus att svärfar ska hjälpa till att borra och fixa lite här hemma då vi har bestämt att smårenovera lite och vi är tyvärr inte så speciellt händiga själva så då är det skönt med en hjälpande hand.

Annars rullar det på som vanlig här hemma, vi har lyckats hålla oss friska och barnen trivs bra i skolan. Både Smilla och Max älskar att läsa och jag har fått böcker att utvärdera från Buzzador och de böckerna passar Smilla utmärkt då de handlar om tjejerna Isa+Bea, Clementina och Önsketjejerna. Böckerna handlar om det barnen i den åldern är mest bekymrade: vänskap, familj – och naturligtvis husdjur. Huvudpersonerna är starka, oberoende – och ibland en aning busiga. De försöker och misslyckas, och hittar sin plats i världen genom att vara sig själva och bli säkra i sig själva precis som de är.

Vi fick även med ett gäng "provex" och de har hon delat ut till tjejerna i klassen då utvärderingen vänder sig främst till tjejer i åldern 6-10 år.


Böckerna kommer från en bokklubb som heter Twinsy och de vänder sig till barn mellan 6-10 år och en gång i månaden skickar de ut ett bokpaket som innehåller en läsbok och en aktivitiets- eller en faktabok.

Inga kommentarer: