tisdag 22 december 2015

Både design och teknik i världsklass

Vi har länge letat efter schyssta högtalare hem till oss. Jocke som är musiker tycker att det är superviktigt med bra ljud och jag som jobbar med inredning tycker att det är viktigt att högtalarna smälter in i miljön. Jag kan lova att den kombinationen inte varit lätt att hitta!

Men för ett tag sen bjöd min kompis Annika med mig till en blogglunch där vi skulle få bekanta oss med en ny högtalare. Då var det första gången jag kom i kontakt med märket Libratone som levererar utmärkt ljudkvalité kombinerat med portabel multi-room-anslutning till ett pris som de flesta har råd med. Libratone har funnits sen 2009 men nytt fr.o.m. 20 oktober är att det nu även finns en ZIPP MINI.

Lanseringen av den trådlösa högtalaren ZIPP MINI markerar starten för Libratones nya flexibla lyssnarkoncept SoundSpaces. Det innebär att den ger dig frihet att flytta omkring högtalarna och att ansluta, kombinera och styra dem med Wifi. De har även Bluetooth och ger ljud av högsta kvalitet som förfinas genom plyschmaterial för att ge en varm och positiv lyssnarupplevelse. Man kan även koppla ihop upp till sex stycken högtalare via wifi.

Men som sagt det bästa tycker jag som inredningsnörd är att till den vita basfärgen kan man välja till olika tygöverdrag som finns i fyra olika färger så man kan lätt ändra högtalarens "klädsel" samtidigt när man byter kuddfodral och gardiner ;-)

Inga kommentarer: